Cea dintâi vizită la Institutul Cultural Turc

Astazi mi-am facut curaj si am fost in vizita la Institutul Cultural Turc – nu cred ca puteam gasi o vreme mai buna.  Însă, în ciudă nămeților și-a vântului, în clădirea proaspat renovată din stradă Vasile Lascăr nr. 96, am întâlnit persoane calde și amabile, deschise la a-mi răspunde la salba de întrebări cu care venisem.

Asadar, programul de lucru care apare in pliant este de luni pana vineri, de la 09.00 la 21.00. Gazduiesc cursuri variate – de limba turca, caligrafie otomana, diverse ateliere de arta, conferinte, seminarii, expozitii si seri de film. Asadar, in fiecare miercuri, cu incepere de la ora 19.00, puteti vedea filme, gazduite de sala de conferinte. Intrarea este libera, daca am inteles eu bine si abia astept sa vad ce se va difuza saptamana viitoare.

Referitor la cursurile de turca pe care le puteti face in cadrul institutiei, in pliant apare ca sunt 4 tipuri: cursuri de turca pentru adulti, cursuri de turca pentru copii, cursuri de turca de aface si ateliere de traduceri. Pretul este de aproximativ 50 de euro pentru un modul care dureaza 3 luni (72 de ore), iar pentru sustinerea examenului care duce la obtinerea unui certificat,  la final, este necesara o prezenta de minimum 70%.

De pe pagina Centrului:

•Un modul e compus din 72 de ore.
•Taxa de înscriere pentru un modul este de 50 EURO
•Vă puteți procura un manual de curs cu 20 EURO
•Cursul din week-end va fi ținut sâmbăta și va avea 3 ore.
•Un astfel de modul va dura 18 săptămâni.
•Pentru a putea intra la examenul de final, sunteți obligați să participați la minim 70% din orele de curs.
•La încheierea modulului, veți da un examen. Pentru a promova la urmatorul modul, va trebui să obțineți minim 60 de puncte din 100.
•Un nivel e compus din 144 de ore de curs. La finalizarea unui nivel veți intra la un examen în urma căruia veți obține un certificat.
•Cursurile sunt structurate pe 5 niveluri (A1, A2, B1, B2, C1)
•Fiecare nivel este împărțit în 2 module ( A1.1, A.1.2, A2.1, A2.2, B1.1, B1.2, B2.1, B2.2,C1.1, C1.2)
•De exemplu, modulul A1.1 este compus din 72 de ore.

Kader povesteste pe blogul ei putin despre atmosfera de la institut, la inceput de aprilie 2012.
Am fost sa vad si biblioteca, pe ale carei rafturi asteapta cuminti, volume in turca si engleza. Programul acesteia este de la 9.00 la 18.00 in fiecare zi, de luni pana vineri, iar pentru inscriere este suficienta o copie dupa cartea de identitate.

Prin intermediul postei electronica am mai aflat ca „in cadrul Insitututului Cultural Turc Yunus Emre au inceput cursurile de pictura si desen. Acestea constau in curs teoretic si practic si durata acestora este de 3 ore pe saptamana. Cursul va fi sustinut de domnisoara Aysegul Terkan si va avea loc sambata intre orele 17.00- 20.00”.

Dupa cum am spus si in titlu, este prima vizita. Eu invat limba turca, dar e doar o modalitate de a ma apropia de vasta cultura turca. Prezenta acestu institut insa, cred ca ma va ajuta sa inteleg mai bine, aceasta lume noua pe care o descopar mai mult virtual sau din carti, si prea putin prin contactul nemijlocit cu istoria, arta si tot ce mai formeaza cultura. Va voi povesti si voua ce gasesc interesant si ce cred ca merita atentie.

Date de contact:
E-mail: bukres@yunusemrevakfi.com.tr
Tel. 021 211 13 16
Adresa: Str. Vasile Lascar 96, Sector 2, Bucuresti
Punct de reper: Piata Gemeni
Mijloace de transport:
roleibuze: 79,86
Autobuze: 133,135
Tramvaie: 5, 16
Click pe harta, pentru o mari:
null

Parerea ta: